Dime er et canadisk skateboardfirma, der blev grundlagt i 2005 og har base i Montreal. Siden starten har Dime udviklet sig fra en lille gruppe venner til et af de førende skatebrands i verden. Det er kendt for sine humoristiske skatevideoer, for at drive en skatebutik, for at skabe tøj- og tilbehørskollektioner og ikke mindst for at være vært for Dime Glory Challenge - unikke skatekonkurrencer, der fokuserer på sjov og underholdning i stedet for det traditionelle konkurrenceformat. Alt dette understreger deres motto "humor først, skating bagefter". Dime er kendt for at være ren og sjov og er fuldt ud engageret i at støtte skateboard-subkulturen, men har også en bred rækkevidde og appel. Mærket anses for at være enkelt, letforståeligt og uhøjtideligt, men alligevel banebrydende og unikt. I et konkurrencepræget miljø af skatebrands siger det meget om deres status. Grundlæggerne af Dime er Antoine Asselin, Philippe Lavoie, Bob Lasalle, Hugo Balek, Charles Rivard, Eric Riedl og Alexis Lacroix. Vincent Tsang kom senere til som kunstnerisk leder og marketingchef. Det primære mål var at skabe gode skatevideoer, der viste Montreal-spots, men snart blev Dime et fænomen, der var kendt uden for skatesamfundet takket være personligheder som Virgil Abloh, Kaytranada og Lily Rose Depp.
Vis alle DIME produkter